Julpyssel dag 2

Idag har vi fortsatt vårat julpyssel och det var riktigt kul att få öka kreativiteten och få känna att man får göra som man själv vill ha det. Men viktigt var att vi skulle jobba i kollektioner, dvs göra många likadana. Så jag gjorde tre vita hyacinter med mossa, som jag hade lite silvertrassel runt sedan sprejade jag dem med silverspray. Hade varit läckrare med silverglitterspray på bladen men den burken var helt kass.  
Sedan Fortsatte jag i tidagens tema, ullgarnsreden som var lindade med röttullgarn denna gång. 
Och för att få lite kollektionkänsla gjorde jag en liten variant av den stora. De blev riktigt juliga! 
Men nu har jag nog gjort ullgarnsreden så det räcker för ett tag :) Måste ju släppa lös alla andra ideer, men de tar jag imorgon :) imorgon ska vi ha julpyssel igen när vi har butiken öppen. jag har en tanke på ett rede, igen, men inte med ull denna gång och inte alls uppbyggt så här... men vi får se hur det blir... om det blir av. 
Sedan bar det iväg ut i skogen och där hittade jag mitt fynd till nästa projekt!!!! 
Fördelen är att på sötåsen kan man hitta nedhuggna saker i dikeskanten...Jag hittade en EN som bara låg där och väntade på mig.. Så jag tog en bit till mina redesbuketter. Men sedan började jag linda denna krans och insåg efter halva att jag behövde mer ris, så då traskade jag iväg till min stupade kompis i skogen och ställde mig och band färdigt där. Längre in i skogen lös det om en brasa de hade tänt... och ooj oj oj vad den lockade att gå till i kulan men lat som jag är och inte orkade släpa iväg enen och min halva krans ökade jag tempot i lindandet i stället och blev färdig...:) 
#1 - - Kristina:

Den här var helt i min smak. Enris är jättefint och så doftar det. Vilka fina fruktskivor du satt dig

Svar: åh ja jag gillade denna oxå trots att det var så sticksigt att jobba med :) blev hur fin som helst :)
Marléne Söderström