LOV(E)

Denna veckan har vi höst lov.... och vad gör man på sitt lov då? jo jag hämtade hem min gullegris i lördags,
som har spenderat några veckor hos min mor.. där hade hon tydligen växt upp lite mera och faktiskt jagat råttor...
Hon som annars är rädd för allt. :)
  
Jag har gjort förberedelser inför julen... med lite julkortsmakeri ihop med min mor och en kompis.
Skumtomtefudge har jag även gjort... =) som ljuv sammet i gommen!
Och självklart har jag ju kikat in lite blommor i butiken... även om detta är mer en gottekorg för fåglarna =)
men gillade ideen... det var ett nytt sätt att föda våra små övervintrande fåglar och även få lite blommor med på köpet.
självklart har jag övat på textning,försökt gruppera krukväxter efter deras vattenbehov pluggat de latinska namnen, kollat in sidor för visitkort och imorgon ska jag ut i skogen och plocka mig en banankartong med mossa... ja hej å hå vad tiden går...
idag har jag även tänkt att kontakta min praktikhandledare för att stämma av så att de vet att jag kommer  på måndag och lite mer saker jag funderat på =)