Teknik prov & låg sorgdekoration

Idag har vi haft prov alltså med F, vi fick både ett skriftligt och ett praktiskt prov. 
Här är det praktiska: Från vänster på den stora bilden.. Herr corsage,trådning av en ros, nålning (synlig teknik) på en cannapinne och surrning av ett regensrör/orkidéerör på cannapinne, enkelskaftning för förankring i oasis, dubbelskaftning/gaffelskaftning, Rosett och ros+kryssanthemum+läderblad i stiftteknik.
Den skriftliga var hårdare att försöka få ihop vad man gjort/gör i ord under tidspress.
ne ok vi hade gott om tid men man kände sig presssad av någon anledning. :)
 
Men nog om det, nu är det överstökat så nu går jag vidare =) 
efter lunch gick vi alla vidare till låg sorgdekoration:
Först börjar man med att få till formen och att täcka sidor och ovansida med grönt.
Formen ska vara droppliknande. Min blev lite för bred, men har man väl stuckit i oasisen så kan det lika gärna sitta där (i alla fall nu när vi övar, hade det varit skapt läge hade jag fått sticka om i ny oasis antar jag.) annars sticker man ju sönder hela oasisen. Så det la vi till minnesbanken till nästa gång. 
 
 
Här är mitt slutresultat:
Detta var riktigt roligt att få göra!
Är hur slut som helst i hela kroppen nu men imorgon är det fredag. 
Och då ska jag göra ett besök på en kommande praktikplats i kristinehamn. 
Håller tummarna för att de inte ångrat sig och att det inte blir några problem från skolans sida heller! :)
men vart jag kommer att befinna mig de två veckorna kommer jag att avslöja när allt är klart! 
Det ska bli så roligt med praktik!
Hoppas alla har det fint! 
Hejs!
 
#1 - - Isabelle Nilsson:

gud vad duktig du är moster! :) Fin blogg förresten!! Kram :) <3

Svar: Tack goding! :) tackar tackar, den har krävt energi av mig men nu börjar jag bli nöjd! =) kramar:) <3
Marléne Söderström