Jugendstilepok 1890-1914talet

Jag inspirerades av denna härliga trappa och trappräcke: 
 
För att göra mitt arbete till denna:

 
För att sedan få ihop detta:
 
 
 
 
Eftersom jugend är inspirerad av naturen och är därmed vegetativstil så valde jag att blanda i lite björkbark och hallonsnår. sedan är jugend även formallinjär tyckte jag... med rena raka linjer och då valde jag att ha rena raka stjälkar och låta dem synas. 
och här har jag och olle exponerat mitt arrangemang på en pedistal i från jugendepoken. en vit pedistal som de har målat och slipat. 
det kommer att komma ett inlägg om de andras verk oxå när jag hunnit kolla över mina bilder på deras. för det var en aning mörkt i olles antikaffär =)
#1 - - Kristina:

Jag får en helt ny bild av Blomarrangemang när jag läser dina sidor, Jättevackert o stilrent Jugend attraherar mig, men tur det inte fanns säkerhetskrav på den tiden, Max 10 cm mellan alla spjälor i räcket,Så här skulle ni ha det i din trappuppgång med dina vackra blommor i fönstren

Svar: Jag har fått en helt annan syn på möbler nu:) även om jag uppskattade äldre möbler innan så har jag börjat se en del former på andra sätt. ;) haha ja tur var är väl det. Men tråkigt att fastna med huvudet där. Ja visst vore det härligt att ha en sådan här trappuppgång :)
Marléne Söderström