Tänk alla dagar som bara går

Ja dagarna bara går och går och går... jag hinner inte med att vara en flitig bloggare.
konstigt va?
Idag hade jag en tanke om att bege mig lite längre uppåt för att plocka hjortron men jag insåg att dels har jag vaknat för sent för att ge mig iväg på sådana äventyr och leta bär i en skog jag inte känner till.
och sedan har jag inte energi till det idag.Men det ska finnas gott om hjortron har jag hört så det är nog värt det att ta en chansningstripp någon dag snart.
men ni får en gammal bild från skogen!
Jag har i helgen varit bortrest... ihop med min far,mor,syster,svåger och syskonbarn.
Planen var att min sambo skulle följt med och att han och jag skulle åkt till en strand som ligger lite utanför falkenberg. skreastrand, vi var där rätt så mycket när vi var små och det är en fantastisk strand som är så lång som ögat kan nå..jag hade storartade planer med picknick,promenad längs stranden och snäckplockning.. och så hade jag tänkt överraska med att sova över på ett helt underbart spahotell där på skreastrand.
men så blev inte fallet då det var en stor final i dota så pontus stannade hemma...
 
Så jag beslutade att åka med ändå och passade på att istället handla på GeKås
och ja så fort jag nämner GeKås någonstans så börjar frågorna om jag handlar för 50,000 jag oxå när jag är där.
Nej det gör jag inte. Men vissa saker är billigare där, andra inte... och nej de har inte bara skräp. det finns skräp oxå men varför handla det?
Men alla är olika, vissa kanske hellre lägger ca 25kr på någonting som är så nödvändigt ont som bindor..
Jag väljer att köpa mina på GeKås för 10kr.  och nej det är inte Libress men om det utför samma sak, är lika bra.. varför betala det dubbla? Och så är det med många saker där nere, men är du ute efter att köpa märken som tex dove, libress, maybelline osv så skiljer det inte många kronor men det är lite billigare.
Jag köper även underkläder där nere för att det är stor skillnad i pris!
du kan få en bh för 60kr och ett par trosor för 20kr.. och nej jag köper inte bara mina underkläder där nere. För ibland kan man hitta något som är snyggt här hemma. men nog om det åk dit själv innan du gnäller på att allt är skräp. :)
Dessa tavlor fastnade jag för oxå... men nej de fick stå kvar, för jag har fortfarande inte en aning om var jag skulle ha dem. men jag har fastnat för botaniska bilder...och när jag kommer på vart jag ska ha dem så ska jag jaga rätt på ett par ark.
Nagellack 10kr.. jag är helt frälst i denna mintgröna färgen! jag hittade även en regnjacka i mint grönt som bara skrek efter mig men jag stod över även den för jag har en fullt användbar regnjacka redan.
Bästa köpet? jopps det är torkarblad till min grå pärla, till framrutan med märket bosch för totalt 89,90:-
om det är asbilligt vet jag inte för jag har ingen aning om vad de kostar här hemma men jag hade behov av det då de trasade sönder. till bakrutan hade de inte så jag lär väl få reda på vad de kostar här hemma snart... för det känns så onödigt att inte byta den oxå, när jag bytt fram.
men det får bli senare.
 
Sedan är det ett tillskott beräknat att komma inom kort i vänskapskretsen så jag passade på att köpa en present oxå.. Kanintemat allan brallan blev det! snuttefilt,babytofflor och en skallra...pris får ni gissa för jag vill inte avslöja det om det är så att en av mina läsare är de blivande föräldrarna. Oavsett handlade det inte om priset denna gång utan jag fastnade för kanin snuttefilten och sedan fanns resten i samma tema :)
Men nu ska jag sätta fart på dagen... med något... städa kanske för tvätta gjorde vi igår.
Hej på er!