♥2013♥

Året 2013 börjar lida mot sitt slut och jag har tänkt på detta året.. det har gått mycket upp och mycket ned.
Men jag har många många minnen som jag inte vill byta bort för något. Detta år har varit lärorikt på många sätt oxå!
 
 Först och främst, P och jag har varit ihop i 5år i år. När vi började träffas var jag livrädd för förhållanden och kände mig fruktansvärt skyldig och hemsk pga orsaker som jag inte vill nämna här men de som känner mig vet om. Jag ville inte bli sårad och jag ville inte såra honom. Men jag tog en chansning och jag är glad att jag gjorde det. 5år kanske inte är något i jämförelse med 10år eller 45år.. men för oss, för mig är det stort.
 
Vi har överlevt ett till år av pendlande ifrån varandra. På ett eller annat sätt har vi åkt ifrån varandra sedan vi blev ihop och jag har börjat känna av sviterna ifrån det. Jag trivs alldeles för bra ihop med P för att orka leva på olika håll jämt. Ett gemensamt hem är guldvärt. Men jag vet inte om det är jag som är tjejig och töntig bara men jag vill börja på vårat liv ihop nu. Sluta åka hit och dit för det ena eller andra, det är dax att starta detta förhållande på allvar.
 
 
jag har hittat ett helt gäng med härliga florister som är guld värda för mig! Ett fantastiskt år som gick fruktansvärt fort. Fler återträffar tjejor! :)
 
 
Jag har hittat min tillflyktsort i livet. Ja ni vet när livet bara håller på och jävlas på tre hundra olika sätt då behöver man någonstans som man kan hämta andan. Och jag har hittat min, i skogen.. Där jag kan sparka livet i baken och rensa tankarna!
 
 
Jag har insett vad mycket min familj är värd.. och det är obeskrivligt mycket. Det finns få som känner mig så väl som de. Och i motgångar och medgångar har de varit vid min sida och jag vid deras. Jag har inga mer ord för dem än att jag älskar dem alla, stora som små!
 
 
Jag har stiftat nya bekantskaper och även byggt på de äldre. Och man vet nu efter många år vilka som kommer finnas kvar.
 
 
Jag har lärt mig att den enda som kan stoppa mig är jag själv.
Att ha tagit steget och medverka i elmia flower gran prixe debutant var större för mig som människa än som florist. Det låter konstigt men jag stärktes av det. Att ha varit med och tävlat trots alla mina nerver som sa till mig att bara vända och springa hem...Så nu känns det fantastiskt att få börja nästa år. 2014 ska bli mitt år.. På många sätt! för jag har tusen planer, tusen drömmar att uppfylla.. Kanske kanske går de i uppfyllelse. Fortsätt följa med så får ni se ;)
GOTT NYTT ÅR!