Måndag, måndag, det är måndag hela veckan.OBS känsliga tittare varnas!

oj oj oj denna vecka har varit seg i orken hittills, att göra nått alls egentligen men jag har sovit som en drutt och då är det inte konstigt att orken tryter.
i måndags gick vi igenom alla transparenta lampor.
Och eftersom det var kort dag så var det allt vi hann med att göra när vi alla ska prata om sina lampor och vi är ju ett ganska sort gäng så det tar ju sin tid. 
 
och i måndags drog även den nya lärlings floristkursen igång... 14st tror jag de var om jag inte minns fel. oavsett verkar det som om de är ett gäng härliga tjejer det med! 
 
I tisdags gick vi igenom stilhistoria och denna gång var det egypten och grekland... vi börjar ju låååååååånnnnngggt tillbaka...
Visste ni förresten att Narkissus var en grek som fastnade och dog vid källan för att han studerade sin spegelbild, Så afrodite förvandlade honom till en vackerblomma... PÅSKLILJAN som även är en Narciciss. och Narcicissm är ju även en psykisksjukdom.  oavsett sidospår! :)
under tisdagen fick vi även en genomgång utav hur man bygger upp en kistdekoration och sedan var det dax för lottning/utdelning av dekoration att börja med! 
Jag fick denna härliga bakelse att göra:
bara att blötlägga oasis och köra på!
vi spände fast oasisblocket med plastband 1/hål... 
Men jag kan inte påstå att vi hann så långt... jag satte grönt och sedan några blommor... men sedan var det dax att avsluta för dagen.