Rund brudbukett med trassel

Idag var det dax att ta tag i en rundbunden bukett! denna gång skulle vi göra med ett häng, droppformat trassel :)
 
Över natten har jag även fått Förkylningen från H-vetet så jag var ute och försökte rensa luftvägarna på rasten och då fastnade mina ögon på de härliga smultron bladen som nu har kommit fram när snön töat bort!
 
Och så började en tanke gro att det kan komma till pass till denna limebakelse...Som AK sa och som jag visste innan egentligen men tiden fanns inte riktigt till det... att ska man ta in material utifrån så ska man låta dem vattendra länge och sedan ska man göra ett test på dem för att se hur länge de står sig, för som hon trodde vissnade de på en timme och för ett bröllop är det inte alls aktuellt att använda sig av material som man inte litar på men i detta syftet var det mer än tillräckligt i tid då vi skulle riva denna bukett så fort vi var klara,bedömda och fotograferade.
Men optimalt hade varit att hittat en reva så jag kunde ha fått in den i oasisen så den höll sig bättre, men tyvärr har inte moder jord vaknat så mycket ännu :) Smultronblad är något som jag skulle kunna tänka mig att ha i min brudbukett. 
Sedan hade Fredrik varit och inhandlat Lime frukter åt oss att använda till våra buketter, och som ni ser, det blir en jätte härlig effekt :)
Detta är den första av de vi gjort hittills som jag är NÖJD över, som jag känner att jag skulle kunna ge ifrån mig till en kund och inte känna ånger.
 
Undersidan, nålade sallal blad:
Sedan var det fruktstund...:) :
Och innan vi slet isär hela buketten passade vi på att bli fotade, här med fina bordsgrannen Åsa N:
 
Tänk vad det är roligt att allas buketter blir så olika trots att vi har samma sorters blommor och material att tillgå!
 
 
#1 - - Kristina:

De var jättefina buketter bägge 2, för nu är de väl borta. Inte kul med förkylning, Bengt har bevarat sin väl och låter som en hes korp. Hostar o snorar gör han med, men febern som fanns i början försvann på en natt. Du får ta mycket honung o varmt te så känns det i alla fall bättre

Svar: Tack du! =) åh ja de rev vi lika fort som vi var klara med dem, inte alls kul att riva dem när man ändå är nöjd =) usch då! hoppas han kryar på sig då... här har det nog varit den sämsta dagen idag men nu vet jag att det är bättre imorgon, när mina ögon bara får rinna en dag så är det bättre dagen efter. om inte annat så är det fredag imorgon =)
blivit en del te ja trots att halsen inte är drabbad, det är bara snorigt =)
Marléne Söderström