Terminstart och ännu en välsignad

I torsdags satte vi igång i skolan igen, det var slitigt att gå upp så tidigt och försöka hålla ögonen öppna under en mesta dels teoretisklektionsdag under torsdagen. Alldeles för tidigt att gå upp för att åka bil ner till töreboda men det gick, jag klarade mig igenom dagen och att vara aktiv i lyssnandet..
 
Fredagen började våran kurs i företagsekonomi... spännande.
vi gick igenom kursmål, fick läxa till nästa gång och sedan åkte vi hem till Karl och fick träffa hans fru som driver ett eget förtag/krukmakeri och fick möjlighet att ställa många frågor kring företag m.m men efter en rundgång i krukmakeriet så blev vi bjudna på fika och vidare samtal om företag i deras hus och det är alltid lika trevligt att få prata lite alla samlade.

Sedan var den dagen avklarad.
Dagarna går så fort!!
 
Igår gav jag mig iväg på blomjakt... och jag hittade en del att välja på men jag måste säga att just blå blommor är en aning svårare att hitta. dels så är den färgen inte så vanlig i blomriket och sedan så är det inte direkt så att det finns överflöd av dem inköpte i butik nu.
Men jag hittade några och de fick det bli.
Men vad ska jag ha blå blommor till då?
 
Jo det är så här att idag skulle min systerson döpas och då hade min syster "beställt" en krans till dopfundet och så jag har planerat och planerat och OROAT mig för att den ska vara för stor för dopfundet... men mina beräkningar och mått stämde relativt bra ändå... den vart lite hög i mitt tycke men... då syntes den ialla fall:)
Detta plockade jag för två veckor sedan i snöstorm:
Tur var väl det för de han slå ut både blomster och blad.
Och så här såg kransen ut i morse innan start av blomisättningen:

Och in i bilen med kransen så åkte jag och min sambo till kyrkan..:)

Väl där satte jag i de vita tulpanerna så de skulle vara fina den korta stunden som dopet skulle vara..
 
Det var en glad kille som nu är invigd i kyrkan!
Som fadder till två av mina syskonbarn är det väl dax att jag börjar ta itu med det här med att leda mina gudbarn in i kyrkans värld som de så vänligt skriver om att det är fadderns roll! Får ha lite mera bibelläsning framöver inför sovdax. :)
Nu ska jag nog åka och köpa något gotte för att fira av detta och sedan blir det myskläder och krypa ner i soffan. SÅ trött...
 
#1 - - Monica Söderström:

Vilken fantastiskt fin krans du gjorde! Jag har aldrig hört om en sådan på dopfunten. Kul idé!

Svar: åhh tack, det värmer att höra =) nej det är inte vanligt alls, men i den här kyrkan är det vanligast att man kanske bara lägger blommor runt själva dopfundet. För det är byggt så att det är en stor yta runt om själva vattenskålen och då väljer många att "strö" lite blommor där. Men denna gång blev det lite mera storartat :) kul att få prova på hur det är att jobba i verkligheten oxå... :)
Marléne Söderström

#2 - - Monica Söderström:

Blommor är ju alltid fint, så det är en bra tradition. Jag har spelat på många dop under åren men aldrig nånsin sett något liknande. Och lycka till med bibelläsningen- bra att det finns dom som tar det på stort allvar!:)

Svar: Oh ja, trodde faktiskt att det var fler som gjorde så men det gör ju inget om jag hittar en egen nish :) haha, nja,tar det inte på så stort allvar. Men jag funderar på att bli bättre på den biten. Då jag tror det kan vara viktigt att få lite egen tid med de små sedan när de blir äldre :)
Marléne Söderström