"Hej, glöm inte bort att du är värdelös"

så.... bara för att hoppet och allt som kändes bra en stund där bara dök när min akassa meddelade att jag hade hälften av de dagar kvar av vad jag trodde jag hadde. Jag hade precis kommit över den värdelösa känslan jag hade tills nu... kom hem och där ligger ett tjockt brev från ams som förklarar att hej du har få dagar kvar av ersättning har vi hört så vi tänkte bara berätta lite om vad du ska få göra efter det....och ni som klarat er ifrån att hamna där ska vara glada för kraven från ams blir strängare lät det som och jag... ja jag ser inte framemot att mina dagar från Akassan tar slut...... förresten glöm inte bort att du är värdelös sjunger Björn Rosenström i mina öron och jag känner mig ännu sämre till mods. Det är orättvist! jag har ju faktiskt studerat i ett år... Men det hjälper ju inte mig. jag får inga nya dagar, ingen sorts självkänsla skickad på posten. Kan inte Ams börja skicka brev med innehåll som "hej du är helt enkelt så bra på att söka jobb att vi ville ge dig en applåd" ? Då kanske inte ångesten smög sig på så fort man såg den där blå loggan på ett kritvitt kuvert.... Jag vet att man inte ska vara långtidsarbetslös att det är därför som dagarna tar slut... men jag blir så frustrerad!! för jag vill jobba... NU!
Ingen som ÄR arbetslös vill vara det. Men jag ska väl inte gnälla för det finns de som har det värre på många sätt... Men just idag tycker jag synd om mig själv!