Tempo,tempo,tempo... Låg begravningsdekoration och krans

 Idag har jag lagt på lite tempo för att få ihop allt jag tog åt mig att jag skulle hinna med denna vecka.
Jag hade ju planerat att hinna med en hög- och lågbegravningsdekoration samt en krans. 
Så här är min låga.
Och ja, det är samma blommor som i den höga! :) tråkigt kanske men det sparar tid att plocka ur en befintlig dekoration än att plocka isär dem och sätta alla blommor i vas.
Jag är jätte nöjd med denna dekoration och den känns vårig och härlig!
Och sedan bara att köra på kransen:
Men när jag plockade fram den gamla fula mosskransen kände jag att mossan var mer brun än grön så jag ville hitta på något annat som min botten på kransen och då kom jag på att det har stått en kartong med magnoliablad i kylen i mer än tre veckor som jag skulle kunna använd och nåla på kransen. Och det här med att nåla kransar var ju en vetenskap för sig. 
hur svårt som helst tyckte jag allt men det gav resultat all tid jag la på det. Men jag insåg nu att jag tyvärr har lagt dem i fel riktning. För en krans ska man linda/nåla medsols och inte motsols som jag gjort. 
Men jag var väl för fokuserad på att täcka kransnålarna med bladen. haha, jaja,,, nu gör jag aldrig det igen. 
 
 
 
 
Sedan var det dax att sätta i banden på kransen och det är ju helt olika vart och hur man sätter i dem i en krans för man ska ju inte täcka hålet i mitten på kransen för då förstör man ju symboliken. så jag valde att sätta mina band på vänster sida så att det väger lite mera jämt på kransen. Men jag kan tycka att det blev riktigt fult med banden på eftersom de blev lite stora i bredd för min krans kände jag men det kan hända att det hade varit snyggare att sätta dem längre ned. Jag fick ett fint omdöme på både krans och lågdekoration av FW, det kändes suveränt skönt att det vart så bra :) jag är trött på blommorna nu men det var så värt det att använda samma blommor om och om igen, för då blev man inte lika blind i hur man skulle vrida dem m.m Det enda FW påpekade nämnvärt var att jag placerat två nejlikor bredvid varandra ovanför banden. och det blir ju tyvärr så att man faktiskt inte har just den där rosen över när man behöver den. så man tar vad man har.
 
Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd över de omlottlagda magnoliabladen, det var värt den tiden! Det enda jag inte är nöjd med är att de ligger åt fel håll!
Nu ska jag ta och varva ned lite innan jag tar tag i företagsekonomi :)
 
#1 - - Monica Söderström:

Vilka fina dekorationer! Du har blivit skicklig!

Svar: Tack ska du ha! :)
Marléne Söderström

#2 - - Kristina:

så fånigt, vem har bestämt att medsols är rätt? När man dansar är det motsols som gäller. Jag tycker det är lika fint åt båda hållen- känns som det beror på om man är höger-eller vänsterhänt

Svar: haha tack Kristina, det enda som säger att det ska vara medsols är traditionen och just symbolen för krans är evigheten och livet och nu har jag ju nålat bladen åt fel håll vilket gör att just symbolen för evigheten försvinner, för livet går inte baklänges tyvärr =) men men det låter härligare med att dansa än begravningar =) För min del är det vilket som åt vilket håll man binder men jag tror att man skulle få en del kritik som florist om man band en åt fel håll till en begravning :)
Marléne Söderström