vissa dagar

undrar jag vad det är för mening... att tralla på i samma takt. Att följa mönstret och fortsätta i samma led(a)
jag brukade älska när mörkret kom för då fick man tända ljus och mysa ned sig i soffan bredvid sin sambo.
att få bara vara och hämta kraft till morgon dagen.
Nu har jag börjat tröttna på att vrida fram och tillbaka på klockan varje höst... att varje kväll innehåller samma rutin. samma samma samma samma... jag kan inte ens komma på något roligt att laga till middag längre. Även det känns jädrigt meningslöst att lägga en timme på varje dag när det ändå tar 5min att äta.
Tänk.. blir du 90år... så har du spenderat 25.550timmar på att laga mat... om man räknar med att man börjar laga maten själv vid 20år.... jisses vad mycket tid.

jag vet inte ens vad jag ska göra för att underhålla mig längre...Känns som om jag har gjort klart julkort,pysslat sett serier,film, varit ute och gått, åkt en sväng med bilen...

Men det är väl så här vardagarna ska vara... Piss tråkiga. med samma rutin tills du dör....

Idag skulle jag vilja göra som min cyklamen och sticka huvudet i sanden och inte komma upp förrens till sommaren.