Det nya året..

Har börjat så där... med en konstig förkylning. ingen märkbar feber eller snorande. jag har dock haft hysteriskt ont i halsen och haft ingen ork alls till något.
så idag tröttnade jag och gjorde mammas kur hon brukade ge mig när jag var mindre och var sjuk. men jag har laggt till lite saker som... en tesked smör, honung och en pressad vitlöksklyfta i ett gott te ihop med halspastillerna som finns på bilden.


man mår inte toppen precis efter att man druckit de, för magen får en del att kämpa med men det är värt de efter en timme för då känner man dig lite fräschare. smöret är för att det aktiverar vissa ämnen i honungen har jag läst någon stans och vitlöken ja.. den är ju alltid bra när man är sjuk :)

i år har jag tänkt att jag ska försöka ha mera tålamod med min sambos spelande. Det är hans hobby och även om jag anser att det blivit mer ett beroende än hobby så har jag bestämt mig för att försöka ha längre tålamod. Så länge han prioriterar mig och hushållet så får han spela.

Annars har jag tänkt mig att jag ska försöka få ihop en eller flera brudbuketter detta året. För tränings skull för att jag känner att jag tappat lite och för att det är så jädra roligt med brudbuketter. och sedan mår jag som bäst när jag får experimentera och skapa saker ;)

annars har inga större planer för detta året just nu. :)

vad har ni för planer för detta året?