God morgon!

Idag har jag startat dagen tidigt med en titt hos Håkan och hans fantastiska rosträdgård.... inte irl utan på hans blogg.. tyvärr är han trädgård inte öppen för allmänheten.. även om jag tror att han skulle locka måååånga besökare. Han har en helt häpnandsväckande trädgård.

Kolla in vettja:
 
Och igår gjorde jag något jag inte gjort på länge... jag band en bukett till mig själv.. Inte alls enligt reglerna i färg och form men vad gör väl det? man måste testa gränserna oxå... prova på nya saker. Fast man kan ju säga att det är lite närbo färger... Men formen...ja...den var bättre innan resan i bilen!
Jag älskar hur den gula "prästkragen" (ingen aning om vad det är för blomma, det är något ifrån min mors fröblandnings plantering)
lägger sig över röllekan...
Convolvulaceae Convolvulus Åkervinda... tänk vad vackert det är även med resterna efter att de blommat färdigt...De ser ut som små knoppar istället... och innan de trillar av så har blommorna snurrat ihop sig på ett fantastiskt sätt.. :) 
och phlox paniculata Höstflox.. en helt fantastisk blomma.
 Floxen brukade jag som liten ibland roa mig med att stapla blommorna i varandra... alltså så här:
man kunde göra armband och halsband om man hade tur :) ja jag vet jag var ett litet udda barn och jag vet inte hur uppskattat det var av min mor att jag ryckte bort blommorna ifrån stjälkarna men jag roade mig själv utan att skada mig... det kom senare när jag började cykla och härja runt:)
Nu ska jag starta dagen men lyxfrukost! Havregrynsgröt med mjölk,blåbärssylt,blåbär och blommorna ifrån gurkört (ja man kan äta dem) ! Ha en toppen dag!