Målinriktad brudbukett

Under denna dag har vi fått göra en bukett till en vald person. 
Vi fick några punkter att följa
  1. Finn ideer genom färg,form,dekorationer m.m.
  2. starta med en skiss i A3. väl beskriven i enkla färger och former.
  3. gör en ekonomisk beräkning innan start. Fundera på tidsåtgång. material=*2 blommor=*3 Arbete effektiv tid 6kr/min.
  4. Gör en beskrivning på vilka blommor och hur de ska prepareras och behandlas. 
  5. Gör en beskrivning på vilken stilart samt vilka tekniker du kommer att ha. 
Så jag har gjort min bukett till mig själv, eller till en person som är äventyrlig och gillar orginella kreaktioner. Jag ville göra ett rede/krans som detta jag gjort och använda mig av blommor och material som stack ut på ett sätt men ändå inte var något dyrt material. 
Denna bukett kostar 1050:- i materialkostnad och arbetstid. 
Ganska dyrt kanske man kan tänka men å andra sidan är detta en bukett som håller sig länge och kommer att stå sig ett tag. Och som ni kanske inte ser, för att det var så himla svårt att ta kort på det, så har jag använt mig av en lilja som jag delat på kronbladen för att få en liten härlig detalj.