Vart är mitt pussel?

Ja jag vet att jag inte passar in... att jag är den udda pusselbiten... ifrån något annat pussel. den där hörnbiten som man får trycka in så den passar fast att den får hela pusslet att vara i obalans och bara gör hela skapelsen obarmhärtigt skev.
ja jag är den där chackpjäsen som fick bytas ut till en FIA med knuff pjäs bara för att det inte fanns något annat...

Men jag vet inte om jag vill passa in längre... om jag vill göra pusslet rakt och smälta in bland alla andra färger.
so what om jag nu är en röd FIA med knuff pjäs och ingen svart eller vit springare...
Jag har tröttnat på att passa in... att försöka smälta ihop med omgivningen.
Passar inte jag.. så kan det kvitta... då kan jag vara min egna pusselbit som inte går ihop med något fullständigt pussel.
Jag är urless på att böja mig baklänges för att försöka komma in i grupper. Ska jag vara helt ärlig så är det såååå j%vla svårt att bli accepterad här... Nej jag är inte som du. Men är du världsbäst? Nej inte jag heller. många många gånger har jag lekt journalist... som resulterat i svar på frågorna och ett lyssnande. Jag har hängt med på saker jag inte alls velat göra för att försöka bli en vit springare.
Men jag tror att mitt problem är att när de andra spelar chack så spelar jag FIA med knuff. Ofta är vi inte ens i samma liga. Ja jag menar när gemensamma skämt och minnen.. det är ofta grupper gillar att skratta åt saker som den nya gruppmedlemmen inte fattar ett skit om. Gärna talas det i gåtor så det inte går att lösa rebusen heller.
Där emellan är det en tryckt stämning. Jag avskyr det! bjud inte dit mig om ni ska prata minnen som jag inte ens får höra historien om.

oavsett saknar jag mitt floristpussel.. Bitarna är utspridda men de passar ihop och jag saknar att förstå historien utan att behöva känna mig påträngande och frågvis.men ibland önskar jag att jag passade in i ett pussel här i Kristinehamn oxå.


så vi avslutar med min dåliga humor... skägglav