När två hjärtan blir ett

Ni vet jag skulle ju på bröllop i lördags, sagt och gjort men det jag inte sa var att jag även skulle göra brudbuketten, corsage och två brudnäbbsbuketter..
Så för lite mer än två veckor sedan var jag i karlstad på Gullvivan´s blommor, där jag hade min senaste praktikplats och beställde blommor...
Jessica var en pärla och hjälpte mig att välja sort på ros då jag var kluven på Vendela och Artemis. Vendela har jag jobbat med tidigare och hade en lite känsla av hur den kan va och se ut i färg medans Artemis,som jag fick som råd ifrån AK att välja, den hade jag inte en aning om hur den kunde se ut i färgen. Men då Jessica sa att den är mera rund i själva blomman än vendela och att den är cremefärgad så tog jag Artemis och jag ångrar mig inte.
Så i torsdags (25/7) tog jag och min sambo och åkte över för att hämta blommorna men först gällde det att tömma kylen och ställa in rätt temperatur!
Sedan var det bara att snitta om och ställa in i kylen inför dagen där på.
Artemis doftade härligt! =)
Fredagen startade jag med en löptur och lite vitaminer
 
Sedan ... så sent som jag kunde startade jag att binda brudbuketten då jag ville att den skulle bli perfekt.
 ja jag är lite av en prefektionist ;)
Detta var den första jag band, men den blev så fruktansvärt stor i förhållande till bruden så jag gjorde om den och då raserade oasisen så jag fick börja om ifrån grunden...Fruktansvärt irriterad men glad att jag köpt på mig oasisbollar.

Men resultatet blev helt fantastiskt.. så det var värt det att göra den en gång till =)
Ett corsage :)
Två små brudnäbbsbuketter
Lördagen kom och jag var som ett barn på julafton och rusade upp för att kolla kylen och hur blommorna såg ut... för efter tre nätter med mardrömmar om att varenda ros var lika bruna som en chokladkaka hoppades jag på att det bara var drömmar. och det var det..
Redo för avhämtning!
Jag kunde dock inte släppa dem förrens brudparet kom och hämtade dem... jag pillade in i det sista. kollade så allt satt fast och pillade lite mera...så tur att de kom till slut annars hade jag väl pillat sönder den.
Brudparet fick en fantastisk dag och jag kände mig nöjd och belåten när jag långt efter vigseln såg hur fina alla blommor var ännu.
Och så många positiva ord jag fick av alla för buketten gjorde mig rörd!
 
Artemis fångade min uppmärksamhet och är en sort jag kommer använda mig av fler gånger... en helt fantastisk ros. men den doftar rejält i mängder tyckte jag =)
#1 - - Anna-Karin:

Bra jobbat!! Roligt att du gillade Artemis. Kram

Svar: Tack jag blev riktigt nöjd både med buketten och Artemis! Hoppas allt är fint med er! kram
Marléne Söderström