God Morgon!

Jag sitter här, dricker kaffe och läser krönikor av Alex schulman... han är en hejdundrande skribent.
Det märks att det är mycket humor i hans text. Men samtidigt får de en att tänka till en extra gång. I alla fall är det så för mig..

I går började jag med en detox. minns inte vad själva märket heter men man ska blanda en vätska med vatten som man ska dricka innan man äter frukost...
jag vet inte om ni vet att man har massa smuts på insidan.. saker som blir kvar. Slaggprodukter...
och det ska denna vätska driva ut... dvs man får springa en hel del på toa. Det jag inte upplevt förut under sådan här detox är att denna gång är det ett J*VLA spring.

Ni förstår, man kan vara vältränad,fit och se hälsosam ut men man behöver för den delen inte se hälsosam ut på insidan.
Många gör en detox för att kickstarta sin vikt nedgång (vilket jag oxå gör nu) och många går då ned ett par kilo på bara en vecka. men man ska inte glömma att det en detox gör är att dra ut vätska och andra produkter. dvs rensar tarmen.
Men man går oftast lika fort upp dessa kilon så fort man slutar med produkten för då drar kroppen på sig vätska igen.

visst tarmen är ren men mycket är vätska som kroppen samlar på sig igen. så gör du en detox glöm inte att dricka mycket vatten! för kroppen får inte torka ut.
Många tror att de ska gå ned i vikt genom att bara göra en detox. Ack så fel man kan ha... man renar kroppen med en detox. Men vill man vara brutal så kan man köra en fullständig detox och ändra sin kost oxå till detoxkost. Jag har provat det någon dag här och där men jag är inte en funktionell människa då och vill mest ta livet av mig de dagarna så jag tänker inte göra en fullständig detox utan jag förlitar mig på denna vätskan och att den renar min kropp medans jag drar ned på kalorier och rör mig lite mer.

och det känns bra så här dag två... jag känner mig lättare i stegen och klarare i blicken.
det ska bli spännande att se hur det känns i kväll. för efter en heldag på jobbet så brukar benen kännas ganska spända och pluffsiga... som om all vätska hamnat i benen. vilket det nog har efter en hel dags stående på ett hårt golv.

Nu ska jag ta mig lite frukost innan bilen kallar på mig för att åka till jobbet