Nytt År!

Yes nu har det nya året börjat... 
Julen har nu passerat... och jag har överlevt min första jul som anställd i en blomsterbutik. :)
Många Många Många härliga kunder har vi haft.
 
Men sedan var det dax att vila ut tills Butiken skulle omvandlas till en nyårs karamell... ööööhhh... 
va? jag åkte på en förkylning ifrån hvetet och fick uthärda nyårsaftonen på jobbet så gott det gick och sedan åka hem och däcka i soffan med en lika trött och sliten sambo. 
Så det där med att man ska fira nyår med pompa och ståt... det får vi ta nästa gång. :) DÅ.... kanske vi kan få till det att åka till Island för att fira nyår... :)
 
 
Men vad kommer detta året innebära då?? ja... jag vet inte faktiskt, att komma hem i örebro tror jag.
Alltså att finna sig till ro. att känna att detta är vår plats på jorden.. det känns inte som om jag hunnit det riktigt men det kommer väl antar jag.
Sedan ska jag så snart som möjligt gå iväg till vårdcentralen för att kika upp vad som är problemet med mitt finger sedan jag tryckte en glasskärva i knogen. För det är i sådana här sammahang, som när jag skriver på datorn som man märker att just det fingret inte är med i matchen till hundra procent. 
Resor kommer detta året innebära, stora som små. 
Nya lärdomar... jag tror inte på det där att man är fullärd.... någonsin.. fast jag tänker inte bara på floristyrket nu utan jag är en sådan person som vill prova på massa saker jämt.. och jag tror att denna gång är det dax för silversmide. 
 
 
2015 kommer innnebära en lite äldre Marléne... 30år för att vara exakt.. 
det finns så klart viss ångest i det.. men när man fortfarande får visa leg på lättglögg på ica så tar jag det inte så hårt. 
Året kommer innebära mer frekventa besök hos min gudson E, vi träffades en kort stund idag och jag insåg vad längesedan det var. 
Det kommer innbära mindre förändringar än 2014. För nu vill jag bara känna mig hemma en stund.. :)
 
 
 
 
Vad innebär 2015 för dig?