Honungsfestival och helg

Så när man kom hem i fredags stod det en stor banderoll i rondellen om att det var honungsfestival (http://honungsfestivalen.se/) och eftersom jag visste med mig att min sambos far skulle vara med och besvara frågor om biodling under festivalen gav vi oss iväg på lördagen till det vackra mariebergsområdet i kristinehamn.
 
Honungsfestival är precis vad det låter som... musik, biodling, grönsaksförsäljning och försäljning honungsprodukter av alla dess slag.
 
Marieberg har varit ett psykvårdhem förr, men för några år sedan drog de ned på psykvården och numera har vi bara ett mindre antal de vårdar på området. Kriminalvård om jag minns rätt. Hur som numera är det där även ett museeum, en trädgårdhandel och även ett B&B. Självklart har ju en del företag lagt beslag på några lokaler oxå men de ka man ju inte besöka. :)
 
Områdets trädgård (som byggdes upp tidigt för de psyksjuka) med blommor, häckar och träd är alldeles ljuvliga.
Om jag inte har helt fel så har de inte gjort om så mycket i trädgården heller på senare år utan den har nog bara fått lite omplanteringar och upprustning. 
 
Detta var ju dock tyvärr en riktigt tråkig och mulen dag att spatsera runt på. Men vi var ju där för att få hejja på min sambos far, vilket vi missade det största av och kom i slutet av allt... =( Men det är tanken som räknas. 
 
Jag han med att få några bilder på området dock: