städa,plocka,koka,städa,tvätta,rensa,söka jobb,ams...and it goes on and on and on

Ja... ungefär så känns det. Det går runt.
Jag ska väl inte klaga, det är de som varit arbetslösa längre och som faktiskt har det kämpigare.
Men jag känner ändå att det vore skönt med en vändning nu.. att jag fick komma ut och umgås med folk igen.
Jo jag umgås allt med folk ändå men inte dagligen och jag håller på att bli tokig på alla tankar och alla jobb jag söker som det blir inget av.
men jag ska visa er lite av det roliga jag gjort förutom jobbsökandet.
Jag har badat med min syster och mitt gudbarn... eller ja badat och badat han åt sten och plaskade i vattnet haha
 
 
Jag har varit och traskat i skogen för att finna mig bär,svamp... ja gratis ätbart...:)
Sedan har jag varit hos mor och far i deras växthus och kollat till min galia melonplanta och den har börjat producera meloner... 3st är det nu i storlek som handbollar typ
Jag har varit mer i skogen...
Hitttat bär utan att haft en tanke på att jag skulle det så jag fick improvisera.
Så då blev det kvällsmys
Och det här med att laga mat går ju inte riktigt som man tänkt sig jämt.
Jag har varit ute i skogen och jagat hallon men fann en jättebuske med krusbär...mitt i skogen, orörd..
konstigt nog har jag inte sett den förr... jag brukar varje år faktiskt pocka svamp här så borde ha sett den på alla år.
 
Så det blev krusbärsmarmelad, och den blev fantastiskt vacker.

Sedan har jag lekt lite med dessa små knoppar.... Ängsvädd Succisa pratensis... jag har en förkärlek till dem de de ser ut som blåhallon...
Eller vad säger ni? passar den inte in där?
 
Jan Lööf har en utställning här i kristinehamn på museet.. ett litet tag till har jag jag för mig..
oavsett drog jag med min sambo dit för att kika... det var ett kärt återseende med skrotnisse m.m
Det är nog allt jag gjort fram tills nu... i stora drag.. så hej på er!
 
 
 
#1 - - Kristina:

Lunchunderhållning igen :-D Du är ju i full gång. En dag händer det,,jobbet med stort J står bakom hörnet, Jag håller tummarna för dig, Kom gärna o hälsa på oss, Börjar jobba på måndag, men kvällarna är vi ju lediga,,eller vad man nu ska säga, Kram

Svar: härligt :-D jo jag får dagarna att gå trots att jag inte fått jobb. Det går segt vissa dagar men man får försöka njuta av dagarna även om det känns som om ams står och dunkar ett grytlock i huvudet på en hela dagarna. Tack det är välbehövligt känns det som =) Det ska jag göra helt klart, släpa med min sambo någon kväll och se hur ni fått det. Ne, det är väl svårt att vara ledig nu på kvällarna när ni har så mycket att stå i :) krams
Marléne Söderström