Examensvecka måndag

Nu undrar nog ni vad examensvecka innebär...för oss innebär det att vi kommer att få en hink med våra egna blommor som vi ska ta hand om denna vecka.
Och sedan ska vi producera blomsterprodukter i tre dagar.. en produkt per dag. det kan bli allt från begravningsbinderier, vanlig bukett till brudbukett. ja som ni förstår så vet vi inte vad som kan komma under provet.
men vi vet att vi ska göra tre produkter och även skriva om dem teoretiskt med allt vad det innebär....
 
Så imorgon tisdag börjar våra examensprov, inget snack och ingen lek.. bara allvar! :)
nej då, jag har valt att ta med mig min mp3spelare och ska lyssna på en massa musik för att koncentrera mig då vi inte får prata med varandra om provet så klart, men jag har lätt att bli ofocuserad ibland så jag ska sluta in mig i min egna bubbla och bara köra. För denna gång ska jag inte vara så okoncentrerad och stirrig som jag var i höstas när vi gjorde praktiskt prov på hög begravningsdekoration och bukett. Då var jag nog mera stressad inför det provet än vad jag är inför dessa...
Jag kan inte göra mer än mitt bästa och är inte det tillräckligt för skolan så vet jag att det i alla fall är tillräckligt bra för konsumenten. Det fick jag bevisat för mig när min fairtradebukett kom så pass långt.
En fruktansvärt upppiggande låt kan jag bjuda på idag till er! haha ne då
 
"Så det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall,
för om man drömmer man om paris, så hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall"
 
 
#1 - - Kristina:

Nu har du rätt fokus :-D och det kommer att bli så fint, Jag håller tummarna för dig och dina blommor. Funderar fortfarande på kransen medsols och undrar om någon som sitter på en begravningsakt kollar åt vilket håll bladen ligger..tror de mer ser färgerna och kompositionen. Lycka till i dagarna 3

Svar: Tack! Jag kommer behöva alla tummar jag kan få! Vi har övat lite på teori delen idag och jag känner hur nervositeten börjar smyga sig på tyvärr. Jag kände mig lugn och fin ända tills idag. Vi har fått restriktioner angående provet och vi får inte ha med oss mobilen och så får vi inte prata med varandra om något alls och lite mera saker som gör mig en aning stressad.Nej jag tror inte kunden reflekterar över om kransen är lindad åt fel håll. Om kunden nu inte är en florist. :)
Marléne Söderström