November

Jag väntar på att detta året ska ta slut... för av någon anledning känns det som om jag kommer att ha mera tur i jobbsöket bara året slår över.. för som det är nu så finns det nada att söka för mig och det jag verkligen kämpat för att få och varit på intervjuer m.m de jobben har tackat nej till mig på grund av andra sökande som är mera kvalificerade.Och som arbetsmarknaden ser ut nu så är jag inte förvånad. De som söker samma jobb som mig har studerat i flertalet år och är högt överkvalificerade istället.
 
Som arbetslös är det svårt att varje dag känna glädje att gå upp till en ny dag.
Att försöka hitta målet.. mitt mål kom bort någonstans på vägen känner jag... för nu är jag där igen där jag var innan jag kom in på sötåsens floristutb. söker lite information om alla möjliga yrken att studera till. 
Jag behöver andas ut en stund känner jag och bara få hitta mitt mål igen.
Målet var inte självklart när jag slutade skolan det är ett som är säkert.. men då kände jag mig starkare, friskare och som mig själv...
Nu känns det som om jag kuvar mig, försöker vara någon jag inte är för att jag ska få ett jobb, skriver och knåpar och håller på...
Jag vet, det är ingen som ringer upp mig och säger nej men hallå... jag har hört så mycket om dig så kan inte du börja jobba här? Du får en fast anställning på en gång!
Men om det bara vände lite, en stund... Det ger så mycket energi om man bara får komma på intervju då och då.
 
Sedan är det lätt att sitta på andra sidan av denna blogg och tänka. För det ser ju ut som om jag roar mig mest..
men ni vill väl inte bara höra om allt jag gör för att söka jobb?
Och eftersom det går runt i mitt huvud dagligen så känner jag inte att jag orkar skriva om det jämt.
 
Och sedan är det ju faktiskt så att jag får fler och fler att slåss mot på arbetsmarknaden. Det blir inte färre arbetslösa... det är bara mer och mer företag som lägger ned, varslar, omstrukturerar, flyttar utomlands...
 
 
Nu har jag dock löst ett av mina kroppsliga problem känns det som..
I natt har jag sovit med erotikdödaren bettskena... För att jag gnisslar tänder och de senaste månaderna har jag nog pressat tänder oxå. Det känns som om jag blev av med en hel del spänningar i nacken och axeln som jag haft problem med i många år.. trodde att det dock berodde på en förslitning i axeln och att jag sover för mycket på den sidan. men detta är första natten så jag ska inte ropa hej ännu. men det känns som om jag är mera utvilad också.
 
Sedan har jag börjat knapra D-vitamin efter som jag är så trött jämt.. livsmedelsverket kom i samband med att jag började äta d-vitamin ut med att vi i norden får i oss alldeles för lite D-vitamin och att just personer som bor i norden bör få i sig mer än resten av jordens befolkning. Så det pratas nu om att införa mer d-vitamin i flera livsmedel än de som är berikade idag. D-vitamin kan man lagra i kroppen... dvs.. det du får i dig över sommmaren bör räcka hela vintern men alla personer klarar sig inte på den dosen solen ger över sommaren.
Sedan läste jag någonstans att endast naken hud tar in D-vitamin så under vintern kan detr ju bli ganska tufft att få i sig extra, om man inte vill ligga på stranden i bikini när det är blåsigt men soligt i november.:)
Oavsett så beslutade jag mig för att göra den ordinationen själv.. läkarna har ju ändå noll koll och har ännu inte svarat på hur mitt blodprov såg ut i vitaminer m.m
Och tillslut tröttnar man ju på att gå och vara trött.
Men nu ska jag försöka se varför mitt badrum har discoljus... alltid lika kul när lampor dör..
Jag har ljusrör i kök och badrum och de är inte direkt av det senaste slaget.. de sattes nog upp när byggnaden byggdes 1950... och längderna på dagens ljusrör har ju förändrats lite... Så nu det ska jag göra nu..