Nu är vintern kommen

I fredags var jag ju på resande fot och kände då lite på vägarna och insåg att det här med att byta till vinterdäck är hög tid! så idag var jag iväg till mor och far och bytte däck. eller ja jag lossade på skruvarna och tog hand om däcken. resten var min far så snäll att han gjorde. Jag är så tacksam att han är med och fixar med min gamla Toyota ;) en stor pärla är han!!
just de det har jag glömt säga oxå..
förra veckan uppgraderade vi varat köksbord ifrån lågt till högt!


Läckert blev det! men nu sög det lite i måla om tarmen och jag blev lite sugen på att måla om köket vitt och sätta en fondvägg... men.. tarmen får lugna sig lite ;)
sedan gjorde jag denna fantastiska bukett åt min syster för ett tag sedan.


sedan har jag härjat med mitt syskonbarn som har Pippi på att lära sig nya saker och en dag tog jag i när jag öppnade en låda.. gjorde ett "ta i" ljud och han skrattade som tusan.
Och det dröjde inte många minuter innan han högg tag i lådan och öppnade den med samma ljud... :) tur att jag lär honom sådana saker än så länge. börjar bli dax att tänka sig för vad man gör och säger. :)
och idag avslutade jag kvällen med dumma mig.. se den! för jag flabbade järnet!