åh.. men Lars

Lars Winnerbäck
ja jag vet.. nu gör jag en snabb bedömning av din senaste skiva Hosianna..
Du har många guldkorn som vanligt.. och jag vet att jag kommer älska alla låtar efter ett tag.. ja du förstår.. jag faller inte handlöst längre för dina trevande försök att hitta ett nytt sound.. men du... du är fantastisk när du häller ur själen.. som man häller saft ur en flaska. Jag älskar att du är föränderlig.. letar nästa hit, nästa känsla att förmedla... Ett utkast till ett brev fastnade jag för så fort jag hörde ett klipp innan releasen. just för att du häller ur dig ord... meningar som får mig att se dig sitta där vid ditt skrivbord en sensommar kväll med sänkt huvud över ett kladd papper och komponera denna låt. Låtar som får mig att nästan känna att jag kan ta på dig och säga allt blir bra tillslut.. de är sådana som jag kommit på mig att citera i hjärnan.
Men denna skiva saknar för mig känsla...den känslan som de andra skivorna gett mig. har du domnat bort? har du ledsnat på att skriva?Eller är det jag som inte kastar mig handlöst in i dina kärleksförklaringar?
oavsett är detta en skiva jag kommer lyssna på ett par gånger till innan jag är bestämd för min fullständiga känsla för låtarna.