När dagarna flyter ihop

klockan är 09.09
Här är vi...
En grupp på 7st
arbetslösa ungdomar,äldre herrar,damer,
outbildade,akademiker, mindre lyckade mera lyckade... älskade,hatade..oavsett här är vi, en grupp på 7st idag..
Förmaningar om att vi måste hålla tider vara engagerade och aktiva.
Här är vi...
I tid... utan coacher. utan plats att gå till..
klockan är 09.16
sekundvisarens tickande ekar i tystnaden.
Kom igen nu kör vi..
Dagen startar med en presentation där jag hör mig uttala samma ord som igår...
Som ett eko i rummet.
"Hej jag heter Marlene och jag är arbetslös"
som på AA mötena man ser på TV.
"Jag söker jobb inom..
Jag vill bli...
På min fritid.. "
Hur intresserade är de andra 6st?
Men här är vi....
En grupp på 7st.
Glöm inte bort att du ska vara aktiv, kämpa på.. leta efter jobb..
Jag hör samma livshistoria eka i rummet om och om igen.. den speglar framgång. Nej men vad roligt för dig.
Att lyckas i livet är lätt med rätt förutsättningar.
Jag har haft tur,framåanda och ett jävlaranamma i mitt liv.
Självklart har jag haft motgångar,enormt kämpiga perioder.
Perioder då jag velat ge upp och bara sätta mig på köksgolvet och grina.
Men här är vi...
en grupp på 7st.
Idag.
Imorgon är vi 14st eller 3st
ingen jante lag, inga negativa tankar...
Kom igen...
nu kör vi....
Nej just de... vi tar och går hem.
Hur var det nu... jag skulle söka jobb oxå.
hitta en ledig plats... för mig.
Där jag kan få lyckas.
Men här är vi...
en grupp på 7st...