Från bonne till byfåne till storstadsbo

Jisses, nu har det hänt massor sedan sist jag skrev här. P och jag har kommit till rätta lite mera i örebro,jag har sålt min lägenhet i khamn och det verkar som om det är en härlig tjej som flyttar in där.
men jag börjar med bildspel. lite smått ifrån ett bröllop.







och sedan lite smått och gott.


och jag avslutade min vistelse i min gamla lägenhet som jag startade de... på en madrass i vardagsrummet


tackade grannen för 8 härliga år.


Önskade den nya ägarinnan en fantastisk vistelse och stort lycka till i hennes nya hem.

Sedan byggde vi upp hemmet igen och vi passade på att skaffa en ny soffa.



och även en ny gigantisk klocka till köket.


och varje dag i en vecka åkte jag hem mot regnbågar, och ibland var de dubbla


sedan kom det en fantastiskt fin inflyttningspresent i från sötaste Åsa N ifrån floristklassen. jag grinade rejält när jag hittade lappen som Åsa skrivit till paketet och jag förstod att det var ifrån henne. sedan öppnade jag paketet och grinade ännu mera. tack igen fina Åsa


Sedan var det bara att fortsätta dra igång med jobbet och jag har fått lite kläm på dekorationer tycker jag själv.

Jag trodde inte att jag skulle ta åt mig av sorgen så mycket som jag gör i det här yrket. Sorgen är så påtaglig i detta yrket och som förra veckan kom det in en dam som skulle ha handbuketter och vi bölade nog lika mycket hon och jag.

jag har bölat i telefonen när jag tagit emot begravningordrar och hört deras bandtext.Sorg är skört och jag lider verkligen med alla sörjande.

just de jag har fått lite övning på kist dekorationer oxå. men det är ännu svårt känner jag.

och när man står där i kylen och begrundar livets slutstation så är den värdig och fin.


här någonstans ställer vi skorna i Örebro


flaskdekorationer har blivit poppis i Karlskoga :)



#1 - - Fannie:

Vilka fina grejer! Här kommer jag nog kika in igen. Pluggar också till florist nämligen, sista året nu :D

Svar: Gör gärna det ;) här kommer det då och då lite nytt :D
Marléne Söderström

#2 - - Fannie:

Vilka fina grejer! Här kommer jag nog kika in igen. Pluggar också till florist nämligen, sista året nu :D