Mental Träning

Igår fick vi börja en kurs som heter mental träning på jobbcoachen. Under gårdagen fick vi det beskrivet vad kursen kommer att handla om och sedan fick vi några frågor som vi skulle ställa oss själva. 
 
  • Hur vill jag vara när kursen är slut? 
  • Hur kommer jag att fungera i vardagen? 
  • Hur kommer jag att tackla olika problem som jag möter? 
  • Hur kommer jag att må efter kursen jämfört med innan? 
 
Detta är en frivillig kurs som jag valt att gå för att jag tycker sånt här är intressant och för att jag har en del att jobba med. 
Hon berättade bland annat om en dam som ville gå ned i vikt. Hon hade då skrivit sin målvikt på ett papper och sedan hade hon påbörjat sin mentala träning. Efter ett tag hade hon kommit tillbaka och då hade hon gått ned de här kilona utan att hon visste vad hon gjort. Hjärnan hade bara ställts in sig på hennes målvikt och hon hade nått den. 
 
Nu undrar ni vad jag ska jobba med... 
Jag vill arbeta med min vikt och att jag ska känna mera glädje i vardagen. 
Jag vill kunna vara mera stark när det gäller andras påtryckningar i olika sammanhang.
Jag vill sluta känna mig malplacerad i vissa sammanhang.
 
Det låter kanske enkelt, men för mig är det inte alltid det. 
Men nästa vecka får vi veta mer om vad vi kan göra, hur och så vidare. 
Man behöver inte ha problem för att gå sådana här kurser, men man kan förebygga!
Och sedan har hjärnan alltid facinerat mig... Hjärnan är så stor och så komplex att vi har nog bara utforskat en liten del av vad den kan göra. :)
#1 - - Kristina:

Det var skillnad på inlägg mot förra året,Visserligen var hjärnan nog med i blomsteruppsättningar med, men det här är lite annorlunda. Hjärnan är en intressant manick som jag aldrig förstått mig på. Tycker den spelat mig spratt hela livet. Håller nu tummar för att du klarar vad du föresatt dig. Kram

Svar: Ja jag tror att man tänker lite för mycket när man går hemma så det blir lite annorlunda blogg nu jämfört med när jag började skolan ;).men jag ska försöka behålla blomsterbloggandet oxå :) Ja min hjärna har jag inte lyssnat så mycket på.. Jag har gått på magkänslan helt enkelt ;) Jag tror att detta kan vara en vettig kurs även om jag inte når mina mål. Kramar
Marléne Söderström