Nu ska bloggen få sig en chock

Yes.. jag tänkte chocka er med att faktiskt blogga! :) gud så tiden har gått. jag har inte hunnit med alls.

Saker har hänt! massor... många tråkiga och många roliga.
jag har försökt att få ihop klassen till en träff men det går så där ;) vi bor ju inte nästgårds direkt med varandra.



Jag har fått Jobb och inte vilket jobb som helst utan som florist hos Amanda's blommor i Karlskoga. jag började i måndags och har det härligt! ;)



och under gårdagen var vi i Täby och tävlade i flower grand prix.


uppgift 1 var att presentera något i i ett stående zinkfat som hade temat lust och passion.




uppgift nr 2 var ett fest smycke för enkväll.




för att summera tävlingen: uppgift 1 blev jag super nöjd med och känner att den är något jag kan stå för och ändå känna mig stolt över. medans mitt smycke, halsband då inte alls är något jag är nöjd med. det är rent ut sagt fult. men till mitt försvar så höll inte min grundidé och jag gav upp för sent och när jag väl fått ihop något jag kände var ok så dök det i golvet så att ett par av de orangea blommorna jag placerat gick sönder och ja då blev ju halsbandet ännu fulare och bara två orangea kvar i misären. men ja.. jag har aldrig gjort smycken så jag är nöjd ändå och jag fick fantastisk feedback av domarna. Härligt att få lite tips men även beröm för vad som var bra ;)
De var inte så mycket som var galet ändå ;)